ADMINISTRACJA
Studia na kierunku Administracja przygotowują przede wszystkim do pracy w administracji rządowej oraz samorządowej. Student w toku tych studiów uzyskuje cenną wiedzę administracyjną i prawniczą, którą można wykorzystać w wielu sferach życia publicznego-politycznego, gospodarczego. Ukończenie administracji daje absolwentowi znakomitą orientację w tych dziedzinach, a także wiedzę oraz umiejętności praktyczne umożliwiające pracę na rozmaitych stanowiskach wymagających znajomości regulacji prawnych i ich praktycznego zastosowania. Studenci poznają specyfikę pracy we współczesnej administracji publicznej, uczą się organizacji i zarządzania, interpretowania przepisów prawnych, redagowania dokumentów czy aktów administracyjnych. Ukończenie studiów II stopnia na kierunku Administracja poszerzy wiedzę zdobytą podczas studiów licencjackich, ale przede wszystkim uatrakcyjni CV kandydata starającego się o różne stanowiska w obszarach związanych z administracją, gdzie bardzo często posiadanie tytułu magistra jest niezbędne do dalszej kariery zawodowej.
Poziom: Studia II stopnia
Tryb: Stacjonarne / Niestacjonarne SN realizowane są w systemie hybrydowym 50% online
Czas trwania: 2 lata / 4 semestry
Praktyki: 480 godz. dydaktycznych
Tytuł zawodowy: Magister
Profil: Ogólnoakademicki
Absolwenci studiów I st. w Akademii WSEI są przyjmowani na studia II st. i otrzymują dodatkowe bonifikaty przeznaczone dla absolwentów Uczelni.
Specjalności
Absolwenci specjalności „Zarządzanie i prawo w administracji publicznej” zdobywają poszerzoną wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie administracji ze szczególnym uwzględnieniem:
- zaawansowanej wykładni i stosowania przepisów prawa regulujących funkcjonowanie administracji publicznej i administracyjnych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw
- tworzenia profesjonalnych procedur wewnętrznych, w tym regulaminów, polityk i instrukcji potrzebnych do efektywnego funkcjonowania instytucji i przedsiębiorstw
- narzędzi nowoczesnego zarządzania instytucjami publicznymi i firmami
- audytów zewnętrznych i wewnętrznych oraz formułowania celów i ryzyk, jak również samooceny funkcjonowania instytucji lub firmy, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów kontroli zarządczej w instytucjach publicznych
- zaawansowanych procesów zarządzania zasobami ludzkimi i prowadzenia efektywnej polityki kadrowej ukierunkowanej na zwiększanie kompetencji pracowników
Absolwenci specjalności „Administracja bezpieczeństwa publicznego” zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie nauk o administracji, a przede wszystkim:
- wykazują znajomość prawa oraz jego zastosowania w dziedzinie administracji i bezpieczeństwa
- analizują zjawiska związane z bezpieczeństwem w skali lokalnej, regionalnej, państwowej i globalnej
- posiadają wiedzę w zakresie konstytucyjnego systemu organów państwa oraz roli organów w organizacji państwa polskiego i krajów Unii Europejskiej
- posiadaną wiedzę i umiejętności mogą wykorzystać w pracy w strukturach administracji publicznej jak i związanych z zapewnianiem bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce oraz w krajach Unii Europejskiej